Unexpected gift from abg. From you with love. Even tho bini abg ni bukan gadget freak, I really appreciate it. Thanks to u.
Tangan ni dok gigil sbb
Tengok, aku taip je hilang gelabah wa cari.
------------------------------------------
Scene dgn rijal.
1. Suruh dia kemas rumah.
R : umi kemas la, ijan unat (penat) ni.
Ko main pon je nak oiiiii
2. Kena kejar sbb smack down adik
R : angan marahhhhh...nnt tuhan tak sayang kang....
Hang p smack down adik pasaipaaaaa....
3. Abah bawak kete style Schumacher
R : abah, angan bwk laju, nnt idi-ident(accident) kang mcm mana?
Yang ni bagus, aku dh kurang membebel.
4. Ajak adik buat project which is mengumbar barang
R : akik imahhhh, upat2, anyak uje kite ni...upat dik...( sambil kumbah baju n menan)
Aku tak memekik time Tu, dia dhuas, kita kejar pulak soh kemas.
La ni seronok dia main dgn adik, adik makin hilang laidies. tp still ada la sket, dah emak pon otai kan..I love hearing their laughter, it is the best ever music. for my soul.
Showing posts with label family. Show all posts
Showing posts with label family. Show all posts
13 September, 2013
09 September, 2013
astaghfirullah...
la...aku ada blog?
sian.
terabai ko ye..
Alhamdulillah, Rijal dah 3 tahun 5bln & Fatimah dah setahun empat bulan. Makin bijak dan petah.
Alhamdulillah, kesihatan kami baik, tiroid dah hilang. Just need to maintain healthy lifestyle.
Madu, makanan sunnah terbaik untuk kami, utk aku. Kalau aku culas makan madu, siap sedialah, lupalah, cepat penatlah.
Susu kambing, dah stop karihome sebab ada maltodextrin. Tak setuju? tak pa. Its your choice, i choose to stop. So kita beli yang segar sahaja, kadang ada stok, minum, takde kita amik makanan lain.
Habbatussauda, consume, either dgn madu or dalam makanan.
We concern about our food intake, segala jenis intake yang masuk dalam badan adalah sangat diperhatikan. Yang mana dah terlepas pandang, moga Allah ampunkan kejahilan kami. Ini termasuklah vaksin. Again saya sebut, itu pilihan anda, kami ada pilihan yang lain. Itu kefahaman anda, kami punya kefahaman yang berbeza. Doa saya, moga Allah kurniakan kefahaman seperti fahaman Nabi dan sahabatnya. Moga Allah tunjukkan kita jalan yang lurus, jalan yang benar2 Engkau redhai.
Jumpa lagi, insyaallah...
sian.
terabai ko ye..
Alhamdulillah, Rijal dah 3 tahun 5bln & Fatimah dah setahun empat bulan. Makin bijak dan petah.
Alhamdulillah, kesihatan kami baik, tiroid dah hilang. Just need to maintain healthy lifestyle.
Madu, makanan sunnah terbaik untuk kami, utk aku. Kalau aku culas makan madu, siap sedialah, lupalah, cepat penatlah.
Susu kambing, dah stop karihome sebab ada maltodextrin. Tak setuju? tak pa. Its your choice, i choose to stop. So kita beli yang segar sahaja, kadang ada stok, minum, takde kita amik makanan lain.
Habbatussauda, consume, either dgn madu or dalam makanan.
We concern about our food intake, segala jenis intake yang masuk dalam badan adalah sangat diperhatikan. Yang mana dah terlepas pandang, moga Allah ampunkan kejahilan kami. Ini termasuklah vaksin. Again saya sebut, itu pilihan anda, kami ada pilihan yang lain. Itu kefahaman anda, kami punya kefahaman yang berbeza. Doa saya, moga Allah kurniakan kefahaman seperti fahaman Nabi dan sahabatnya. Moga Allah tunjukkan kita jalan yang lurus, jalan yang benar2 Engkau redhai.
Jumpa lagi, insyaallah...
14 July, 2011
the other half
of me.
feeling sedih sebab suami akan tinggalkan aku pergi berjuang di medan perang.ceh..padahal pergi kursus je pon. lama wok. 2 minggu. paling lama dalam sejarah perkahwinan kami yang baru ni.hiks..
masa dalam pantang, aku kat kampung hari-hari melalak, so tetiap minggu suami buat surprise either cuti on friday/monday/tibe2 dah ada depan rumah. but now,cannot. stuck there,ceruk mersing nun. kalau tak,memang aku tempah chalet situ duduk sama. malangnya arahan dah dikeluarkan supaya tidak membawa family unless ibu yang menyusukan. sobs.
lepas ni aku sunyi,
takde orang nak buat aku hangin hari-hari (menyakat tak sudah).
takde orang yang boleh buat lawak sposen
semua takde...
sedihnya.
suami yang ringan tulang,
suami yang penyabar,
suami yang suka menggembirakan isteri,
suami yang tersayang moga kekal sampai syurga, agar isterimu dapat menjadi bidadari di sampingmu di sana.
*sobs*
feeling sedih sebab suami akan tinggalkan aku pergi berjuang di medan perang.ceh..padahal pergi kursus je pon. lama wok. 2 minggu. paling lama dalam sejarah perkahwinan kami yang baru ni.hiks..
masa dalam pantang, aku kat kampung hari-hari melalak, so tetiap minggu suami buat surprise either cuti on friday/monday/tibe2 dah ada depan rumah. but now,cannot. stuck there,ceruk mersing nun. kalau tak,memang aku tempah chalet situ duduk sama. malangnya arahan dah dikeluarkan supaya tidak membawa family unless ibu yang menyusukan. sobs.
lepas ni aku sunyi,
takde orang nak buat aku hangin hari-hari (menyakat tak sudah).
takde orang yang boleh buat lawak sposen
semua takde...
sedihnya.
suami yang ringan tulang,
suami yang penyabar,
suami yang suka menggembirakan isteri,
suami yang tersayang moga kekal sampai syurga, agar isterimu dapat menjadi bidadari di sampingmu di sana.
*sobs*
04 November, 2010
my sis n 3L
muahahahah...
giler jahat..mmg pon...
3L salah satu gelaran diberi pada adik pmpn ku yg sorg
dia xtau ngah dia ade blog
the first L = lambat
ini budak mmg lambat,bersiap mcm kura-kura
kalo nk ajak kuar tu,sila la inform sehari sebelum ye...
hakikatnya,dia adalah sgt teliti orgnye sbb tu jd dia bley analyze all small things
the second L = lembik
hahahaha...very d anak dara...
mmg vice versa ngn kakak dia
tarik rambut sket,terjerit2 sakit
ajak masuk hutan,tanak.....
hakikatnya,dia adelah antara org kuat yg rajin kemas uma if ade kenduri kendara
very firm lady when it comes to decision making
the 3rd L = lemau
hoih...goram ha...ssh kefahaman...
kena penjelasan yg terang n nyata
hakikatnya....dia adalah adik perempuan yg tersayang
da kawen....da ade family....
if not,slalu je tercacak mukanye di rumah kami....
sgt sggp berkorban masa dan duit
jaga k.ngah dia ms dlm pantang mak ayah p umrah ms tu
kami suka bergosip bila pulang ke kampung
memekak di mlm hari smp kena sound..TIDO!
i miss her...
giler jahat..mmg pon...
3L salah satu gelaran diberi pada adik pmpn ku yg sorg
dia xtau ngah dia ade blog
the first L = lambat
ini budak mmg lambat,bersiap mcm kura-kura
kalo nk ajak kuar tu,sila la inform sehari sebelum ye...
hakikatnya,dia adalah sgt teliti orgnye sbb tu jd dia bley analyze all small things
the second L = lembik
hahahaha...very d anak dara...
mmg vice versa ngn kakak dia
tarik rambut sket,terjerit2 sakit
ajak masuk hutan,tanak.....
hakikatnya,dia adelah antara org kuat yg rajin kemas uma if ade kenduri kendara
very firm lady when it comes to decision making
the 3rd L = lemau
hoih...goram ha...ssh kefahaman...
kena penjelasan yg terang n nyata
hakikatnya....dia adalah adik perempuan yg tersayang
da kawen....da ade family....
if not,slalu je tercacak mukanye di rumah kami....
sgt sggp berkorban masa dan duit
jaga k.ngah dia ms dlm pantang mak ayah p umrah ms tu
kami suka bergosip bila pulang ke kampung
memekak di mlm hari smp kena sound..TIDO!
i miss her...
![]() |
| on her solemnization day... |
Subscribe to:
Posts (Atom)
.jpg)