30 November, 2016

Desperate.

Have u experienced it?
The feeling? to get fast result? to do everything in your power just to make sure it works?

Ye.
Kalau boleh kita nak keputusan yang pantas dan tuntas. mudah senang kata.

Aku takkan lupa (harapnya la dengan my mommy brains ni) betapa terdesaknya aku suatu ketika dulu. Fasa menyusukan Rijal, nak dapatkan susu yang banyak. Betapa jahil dan bodohnya aku, sebab tak korek ilmu penyusuan sebelum tu. Pastu tertipu. Tipah tertipu noksss.

Beratus habis konon bila beli milkbooster susu akan melimpah ruah. Padahal semua berkait rapat dengan supply vs demand. Yang penjual pon tak de etika berniaga, tak jujur. Bila tanya, lain yang dijawabnya. Mengelak sana sini, Pastu diam. Alahai. Since then, I know what should I do.

Sungguh, pengalaman itu yang buat aku berusaha lebih untuk bantu sahabat yang lain supaya tidak terkena. Aku pandang tinggi peniaga yang jujur. Yang tidak mengejar duit dan keuntungan semata. Yang sanggup memberi khidmat nasihat. woi, tu semua kira tau mati esok.

Dalam hidup aku, nilai itu aku pandang tinggi. Bukan nilai duit. Duit tak boleh bawak mati. Nilai diri, dan hati. Hati ni kita tak boleh tentukan, tapi dengan sikap dan tingkah laku yang akan mencerminkan kita itu.

Sekian, mak tetiba nak bebel.

No comments: