15 March, 2010

berani kerana benar...takut kerana salahu

kebenaran itu pahit untuk ditelan....
tapi yang pahit bagai hempedu itu sebenarnya ubat untuk diri kita....
ubat untuk kita perbaiki kelemahan diri....
bukan untuk buat kite mati....
terpulang pada individu untuk menilai....
bagi aku,
benang yang basah,toksah la nk dok tegak2 kn....
mmg lunyai la weh....
tp zaman skrg,benang yg basah tu la nk kite tegakkan....
nk dipacakkan jd dawai yang melukakan jari....
beb,
kalo ko buat benda betul,
ko nk takut ape....perjuangkan habis-habisan.....
sampai ke titisan terakhir....
jgn sebab duit, maruah tergadai.....
disepak2 macam bola.....
ko tau ape ko buat,jgn la takot....
ni x,benda ko xbuat,ko takut org kutuk ko macam2.....
susah2,
angkat kaki,jalan la,......kalo malas nk berdepan,kalo x,bagi smp abis...

bagi aku,
selagi aku berada di pihak yang benar,takkan aku berundur.....
yep,
sape kenal aku, mmg aku outspoken.....
bos sdr aku bedal....hihihihhi.........
tp aku untung,
bos sini da tau perangai aku.....alhamdulillah.....cume aku xtau bp lama aku leh tahan ngn kerenah mangkuk2 yang mencabar pendirian aku....
cume ade 1 je yg buat aku bertahan skrg....
pesanan dr seseorg yg sgt xtaunksebutcamne,too much word to describe his kindness
kite kena jadi macam ikan,even duduk dlm laut,kenapa isi ikan tak pernah jadi masin,mcm garam.... :)

preganancy:- da nk msk bln terakhir, brg2 baby almost done(mmg last minit yg ni)...tp yg buat aku runsing,sape yg akan jg aku ms pantang,plan asal ptt mak...tp mak akan ke tmpt suci...biarlah dia beribadat kat sana.....cume....nk makkkkkkkkkkkkk......huhuhuhu....ssh2,aku blk uma nenek la...ekekekeke

1 comment:

Dayu said...

a'ah la kan, nape isi ikan tak pernah amsin walau pun dia dok kat laut...*pikir..pikir*

mmg lumrah,org susah nak ngaku pe yang dia dah buat, lagi2 kalau keadaan tak memihak kat dia. tp kalau smpai menyusahkan kita..harus tak kat diam..