13 August, 2010

kekuatan ku...

last monday,
Rijal down with fever,normal kah bdk dok taska, domam menjang...

but this time around, suhu dia fluctuate...jap kang 37.5 kang tu normal,pagi subuh sapie tu tetibe mencanak 38.9
aku ape lagi,bersilat la amik air,wat sponging kat whole body Rijal....
b4 dat mmg keep on letak towel basah kat dahi n sponging(basahkn badan)
then aku surrender,terpaksa bagi ubat jgk...sebolehnye xnk bg PCM,baby too fragile to give drug(kak D,btl ke?)

sepanjang Rijal demam...mmg xcukup tdo...
cik somi tdo pon aku gegar...mangunnnn!!! kohkohkoh...
sudahnye,pose pertama sahur sambil mata tertutup...Rijal xselesa,maka uminye dicari...
sket2,disondolnye...bg susu,minumnye sikit,lebihnye nk berdukung...
gitu jgkla siang....sape yg jd full time mummy nih,mmg wa tabik spring la...
mn nk wat keje uma,nk layan anak,nk wat mcm2 la...
aku lak,asal dok uma layan anak je,nk beron pon sangkut....xde feel..wakakaka

msk hari ke-4,nih xleh jadi,bwk g jame.aton,tros doc bg antibiotik...
siap dr.jame.aton ckp,hai botak...nape demam xelok lg..
after this,kalo continue jgk,haruslah bwk p spital tros....nauzubillah...

jaga baby xsihat,mmg kena super sabar n tenang,
sbb....
anak akan rasa degup jantung ibu ayah dia...yg dokong dia
if kite tenang,auto anak akan cool down...
kesempatan ni lah byk muhasabah diri yg xmunasabah ni...
mmg aku ni patience out of stock...
tp,alhamdulillah...Dia bagi aku pinjam kekuatanNya....
even sekejap....

moge kite diberi kemudahan,kekuatan,dan kesabaran dalam hidup...


No comments: