06 April, 2011

ketakutan

sebab anak bujang tgh sedap tdo,so boleh la nk merapik bebanyak..
biasa dengar perkataan ni kan.
claustrophobia.
eheh.
dulu aku tak sangka aku ade mendalah ni.
kalo cokelat ok gak.
tapi bukan.

Claustrophobia (from Latin claustrum "a shut in place" and Greek φόβοςphóbos, "fear") is the fear of having no escape and being closed in (opposite: claustrophilia). It is typically classified as an anxiety disorder and often results in panic attack, and can be the result of many situations or stimuli, including elevators crowded to capacity, windowless rooms, and even tight-necked clothing. --wikipedia
tomel...


disebabkan masa kecik2 dulu tdo kat katil double decker
aku slalu mimpi terperangkap dlm kotak (if tdo bwh,if tdo atas pagi sok aku kat lantai)
tapi tade amik pusing pon.
until aku p join outdoor,kena tdo dalam khemah.
suddenly badan jadi sweaty,nafas laju n rasa mcm pening sket
bila kuar dari khemah,OK.
masuk,KO.
masa tu aku realise something wrong.
masuk cave pon sama.

if aku p outdoor,mmg khemah jadi tempat aku tukar baju etc etc.
bukan tmpt tdo.
tmpt tdo aku adelah dalam sleeping beg n merata2.
so kalo ade minatang ke embun ke,aaaa tak kisah...wa tabur belerang.
jgn letak wa dlm khemah ye. tq.
penah kena paksa tdo dlm khemah,end up aku p angkut sleeping beg join the guys borak smp subuh.
aku lepak pangkin,depa dok bawah,last2 aku membuta.
taktik berjaya.
tu tak masuk cter masa lepak nampak hantu-kak-limah-terbang,
tapi tu xkisah. =)

until now,kalo bilik yang aku kena tdo sempit mmg hell la.
susah ok mau tdo.
then again aku ni jenis manusia suka challenge,so blasah la.
hazab pon hazab la.
lawan.
nk sesak napas ke ape ke, lantak.
deep breath,kentut..silap,hembus..
lelama ok.
so tahap kronik tu from 1-10 adalah 2.
tade teruk mana...tapi seboleh2 aku tak avoid tempat sempit.
kalo ade habuk,lagi reject.hahahaha.

No comments: