13 April, 2011

ah..

          bekerja sepenuh masa di rumah memang mencuri masa untuk diri sendir,dan juga blog.tulis diari pon leh sangkut,apetah lagi belog.tapi,aku puas.bila pandang balik waktu2 yg lalu,memang tak pernah terlintas/terfikir akan berada di sini.Allah Maha Mengetahui.

          Tahun sudah,aku tak boleh nak meniarap seperti sekarang.sebab perut buncit menghalang.percaya atau tidak,sehari selepas bersalin aku cepat2 meniarap,saje lepas gian.waktu itu aku dah start cuti tanpa mengetahui akan overdue.sibuk la aku mengganggu kehidupan dayu.sikit2 tanya dayu.HaHAHA. Maaf dayu,member2 lain xde yg mengandung waktu itu.

Malam ni aku menulis guna skrin henpon cokia.tanpa tahu ape kesudahan entry ini.sebab,byk kali jadi,tulis panjang berjela,hilang.

         Tahun ini anak akan berubah tittle,dari bayi kepada toddler(ape ek toddler dlm BM?)alhamdulillah,sebelum menginjak usia setahun sudah mampu berjalan dan bertutur sedikit atas izin Nya. Itu pun dah ade suara sumbang cakap anak aku lambat.kesian.takyah nak berdebat dgn org kurang ilmu.membazir.percaya pada kebolehan anak2,insyAllah mereka akan membesar menjadi insan yang yakin diri.

          Memandangkan tahun ini aku sudah tidak menyandang jawatan bertajuk,maka suara sumbang terus kedengaran. Mereka lupa,aku dan suami yang berhak mencorak kehidupan kami sendiri (tak lupa dgn redha ibu bapa dan guruku) tapi,tak mengapa.mungkin di mata mereka,aku masih budak hingusan yang sering memanjat pokok bila pulang ke kampung. Senyum sudah.

Aku percaya pada janji Tuhan.tapi bila Dia mahu mengujiku,berhalilintar jiwa.terduduk menghela nafas,meminta bantuan. Aku yakin,satu hari nanti apa yang diangan-angankan akan jadi kenyataan,sebagaimana aku tidak menyangka apa yang boleh aku perolehi ketika ini. Yang penting,usaha sungguh2 baru menyerah.

Nah,percutian kami ke kampung halaman suami.sambil menyelam minum air. =)
boifren ai.

3 comments:

ღnFashyaღ said...

rijal! kamu mahu setahun sudah...
hei mas, bila kite berkenalan eh?
lepas dapat baby eh. erm, cepat sangat lupa.
masa tu fashya pun pregnant, dan dah cuti pun. sekali overdue la pulek...

FAD RMLN said...

ada suara suara langau yg datang mengganggu. halau jauh jauh je.

hehehe. mas fulltime housewife erk. mcm dh saspek tp lupe nak tanye. hihi.

ummi said...

masa fashya ngandung mas dah stat tinggal jejak(tp time tu xde blogspot,blog len)..kan?cepat je masa jalan..

fad,aah...hihihih