03 August, 2015

Hobi baru.

Boleh masuk dalam buku, kegemaran: menjahit. Haha

😂 
Antara yang best ialah aku boleh buat apa yang aku nak. Sudah tentu kena belajar, utube. Thank you. Tapi nak jugak ke kelas sebab ada sesetengah tu aku tak boleh nak faham sangat.

Nak Membuat blouse ke skirt ke agak mudah, tapinpakain traditional memang rumit. Nak kena berhalus. 

Project pertama aritu, buat dress, pleated box untuk Fatimah, then baju melayu utk Rijal n tok laki. Last sekali baru aku punya blouse. Baju raya aku dah Setel awal.  Then kerjakan baju lama buat baju tidur Fatimah. Si kenit tu sokmo jadi bahan ujikaji. Hihi.

Now seluar tidor untuk seisi keluarga. Seluar Fatimah seperti biasa siap dulu. Hehe.





Banyak lagi yang kena kemaskan maklumlah ni adalah pertama kali aku buat semua ni. Last menjahit, baju Kurung kedah masa form 3 kot? Dalam kelas ert. 


Semoga ini menjadi titik tolak dalam mencapai apa aku impikan. Impian aku bukan berkenaan duit. Terlalu banyak dah dalam dunia ni duit, duit duit. Semoga Tuhan redha.

No comments: