07 May, 2015

Yang ketiga

Cliche.

Time ni dok tengok bulan besar yang sangat terang menyimbah cahaya pada pekat malam. layan surge dengan tido-makan-toilet. How time flies.


Si sulung pon dah menginjak 5tahun, makanya mak dia pon semakin berusia. Merekalah racun, merekalah penawar. Besarlah dikau menjadi anak soleh solehah bekal umi abah di akhirat kelak, inshaallah.


Tahun ke 6 kami sebagai satu keluarga. Satu institusi sebelum pergi ke masyarakat. Banyak lagi rompong dan lohong yang perlu belajar, perlu dilihat untuk diperbaiki. Satu keluarga yang saling belajar, saling bekerjasama untuk membina asas yang kukuh.


Pelajaran paling penting sebagai teammate, jangan bukak pekung di dada. Never. No.  Boleh hendak bercerita, tapi lihat siapa pendengarnya. Sebaiknya orang yg bijak dan berhikmah serta tidak menyebelahi mana mana pihak.

Sayang, bila kita ingin meringankan rasa yang terbuku, tapi dek salah ruang, hati kita makin berbuku. Berbulu pon ye. Tuhan mendatangkan  kisah yang pelbagai untuk aku belajar dan ambil iktibar. Tutup dan kambus.


Moga Allah jaga dan pelihara. Inshaallah.

2 comments:

Ann Ilias said...

Seriously?.

Congrats Mas. Take care. :)

ummi said...

Ann....apekah? Haha