24 January, 2011

dipinjamkan sebentar

baru nk demam,masih ada senyuman


hidup ni kan hanya pinjaman dari Dia  =)
masa anak diserang demam panas smp susu mencanak 39ºC
mmg mcm biasa la,tak tidur malam.
kalo terlelap mst terbangun sendiri
body clock time emergency
masa tu dah terfikir seandainya ditarik nikmat dan amanah Allah yang sorang ni
camne la keadaan aku
sedih,memang sedih anak sakit pon dah sedih
tapi sebagai hambaNya, kena redha lah
cuma, i know it will takes some times


edited
   ada sorang kenalan yang kehilangan anak secara mengejut
   baru seminggu di diagnose leukemia 
   tup2 d next week anak meninggal dlm pangkuan
   aku terbayang2 lagi rupa bdk kecik comel,rambut lurus,bibir merah delima :'(
   tapi, aku kagum,sangat kagum dgn bondanya
   sentiasa senyum,macam xde pape jadi
   kuat sungguh, tapi sapa tau dlm ati

aku ni bukan penyabar orgnya
tapi Dia pinjamkan sedikit kesabaran untuk mengadap kerenah anak
memang menguji kesabaran
maklumlah 3 hari straight xcukup tido tapi sempat lagi masak nasi arab
sipi lagi nk jadi raksaksa gorgon
tapi alhamdulillah, selamat semuannya

sedih tgk anak sakit
tapi,semua tu ujian,untuk anak, untuk mak n ayah anak
ia berbeza bagaimana kita menerimanya sahaja =)

7 comments:

Yantie said...

Walaupun anak yang sakit..tapi kadang2 mengingatkan kite dosa2 kita..

ummi said...

:) ilmu saya tidak sampai ke situ :)

ღnFashyaღ said...

yeke anak sakit mengingatkan pada dosa?
xdelah!
ini dugaan, Allah bagi dugaan sebab Allah sayang kita....wallaualam..

ummi said...

one more thing yg mas bljr,ujian (xkira ape jua) Allah nk didik kita supaya sabar n bergantung sepenuhnya dgn Allah...bkn ubat,bkn doktor =)

21 Closet said...

sedihnye .. :(

semuga Allah memberikan yg terbaik buat kita semua.

ummi said...

21 closet....mailal ke? =)

amin...Allah Maha Mengetahui apa yg terbaik utk hambanya..kita ni je yg slalu over...huuuu

Puan Jiha said...

;(