04 January, 2011

siapa talam

mengikut peribahasa, talam dua muka,gunting dalam lipatan mahupun api dalam sekam
adalah org2 yg mempunyi lidah ular,bercabang2
punya pekerti yg sanggup memburuk2kan orang lain
tetapi di hadapan 'person' itu sendiri akan terjadilah mulut semanis gula
mahupun menanam tebu di tepi bibir
bagi aku,
aku la,aku xpunya kawan camni
malah bagi aku, tiada istilah kawan bagi mereka
berhati2lah dengan insan2 begini


moga diri kita tidak dibolak balikan hati kita menjadi seperti mereka

aku percaya pada Qada' dan Qadarnya
aku yakin pada janjiNya
moge dilindung dan dihindar dari sifat mazmudah

3 comments:

ღnFashyaღ said...

yelah, sumtimes terjumpe jugak org macamni, dalam opis dok cerita pampumpampum org itu ini, tapi bile sipolan tu datang dipuji-pujinya org tu...

MasyaaAllah, fashya geleng kepala je.....speachless

ummi said...

sama la cni...
bahaya org cmni fashya...sgt bahaya..mcm ular... :)

SaRaa said...

hi..kenal umar ek..thnaks singgah my blog..dtgla lagi ek..=)