09 December, 2010

dan lagi

Ahad lepas pergi ke lunatots putrajaya
akhirnya,ketemu jua aku dgn kak haza,cuma acik sue je blm jodoh bjumpa
hajat di hati ingin bersama,pang!ape ko marapik ni?ingatkan nak try booster(hemp+microfleece) tapi da xde stock
mcm pisang goreng panas btl booster ni
dptla aku bkongsi ilmu hasil puaka nyiang rapikan
sabtu ahad lps,aku pakaikn CD shj(tp tcampur jgk diapers besa sbb xckp CD)
ni utk tgk ketahanan CD,n tahap ksesuaian dgn anak,so far alhamdulillah,sgt mberangsangkn
paling aku suka,if rijal berak,najis dia xmlekat kat bon2 dia,elok je dia kat CD tu mcm magnet,so jd senang keje nk cuci bon2
hasil risikan,aku figure out yg cara aku ensure CD tu penuh adalah salah,ngahaahah
rupe2ny if CD penuh,dia akn bocor sket,if not maknanya microfleece tu tahan
so now,aku akn cuba utk gabungkn hemp+fleece,we'll c d result.
Beria2 buat,it really easy,najis xmlekat kt PUL(senang buang)
after dis,if evrythg ok,da blh tau bp lm ktahanan CD,akn fully CD insyaallah..moge dpermudah..

a few tips untuk pakaikan anak CD ke nursery yg diberi oleh kak haza:
      1. sediakan wetbeg/plastik utk isi CD
      2. najis xperlu dibersihkan,just put inside wetbag/plastik (untuk memudahkan cikgu2 di nursery)
      3. masukkan siap2 insert di dlm PUL (if ade extra insert utk nap time letak siap2 dlm socks suka aku je letak nama dia untuk memudahkan cikgu)

p/s: CD hanya sesuai dibasuh dgn sabun tanpa pemutih iaitu pureen H-A-D/sabun luna sndr untuk mengelakkan nappy rash(sebab ade enzim pemutih pada pureen A-B-D) Rijal yg kulit kental tu pon kena rash sbb sabun..choiii..sian anak aku jadi tikus makmal....
    
tu je la so far,aku pon tgh menggali ilmu2 ni lagi

No comments: