13 December, 2010

tahun berganti

usia pon makin menjadi2
nampak sangat da nak masuk alam tua
aku masih muda okeh
bajet umo 21 je lah sepanjang usia *tampar diri sdr laju2*
let see,kita flash back our memories
masa umo 15thn ke bawah; usia mengenal donia
                                          semua nak cuba
                                          masa ni pembentukan jati diri aku sudah bermula
                                          sgt independent, pegi latihan olahraga naik basikal *4km*
                                          pergi tuisyen sdr dari rumah,kena kejar hanjin,tendang balik anjing tu kakakakak
                                          pernah diuji oleh cikgu sains*tuisyen cha-ya-alif-nun* bdebat pasal agam
                                         
                20thn ke bawah; luas perjalanan,jauh pengalaman *asrama time*
                                          belajar hidup sendiri
                                          pengaruh rakan sebaya,tak terpengaruh sbb aku kn degil
                                          oh,aku sudah pandai cuci mata

                25thn ke bawah; perasan sudah dewasa,padahal masih berhingus
                                          p-o-y-o dgn penulisan kat blog *masa tu friendster*
                                          sangat ego masa ni,sebab rasa tahu semua benda
                                          cepat rasa tercabar,ko jgn cabar,nnt siap la
                                          oh,sudah lepas masa tu
                                          masa kumpul boifren,siap ade kena lempang sebab mau pegang tgn gua
                                          asal sem break,aku pegi cari lubang hiking
                                         
oh,oh....aku sgt suka waktu belajar
sangat F-U-N, ADVENTEROUS
adrenalin memuncak masa jaman tu

sekarang,sampai masa untuk bertenang dan buat keja secara istiqamah
masa untuk menggali ilmu sehingga mati
masa untuk usaha dan tawakkal
tanam dalam2 dalam hati
moge capai ape yang dihajati
moge tertanam tauhid sampai mati
amin.
someday,insyaAllah
                

No comments: