03 March, 2011

akibat menonton

ade tak rasa terpengaruh dgn tv.
Contoh 1:
Lepas tgk NatGeo pasal xtvt menangkap ikan yg berleluasa,so ikan2 makin sikit..rasalah sian ikan2 ni,xsempat besar,kang anak cucu tak merasa mkn ikan. Pastu konon berazam Puasa ikan.TAKDE MAKNANYA.kejap je pon,blasah jgk mkn!

Contoh 2:
Tgk criminal minds,pastu saiko pk kang kalau org ni jadi cam kat TV,sian family aku.x pasal anak aku ilang ibu.kena bwk pisau ni kuar umah.TAKDE MAKNANYA mas! Kang xpasal polis tahan aku.

Kesimpulannya di sini, jgn bagi anak tgk TV secara melampau..bdk kecik bkn reti beza which is bad or not.they always imitate what others do. Better watch out.

Pasahal aku dari dulu gini.ke aku sorang rasa psiko tgk tv ek?hahahahah

2 comments:

madam kheyr hameed said...

ummi...aku saiko kalau tgk AFC. aku rasa aku ni sbnrnya donna hay yang terperangkap dlm badan budak melayu ni hah. how??

ummi said...

okla tu khai..at least ko donna(donna tu pon sape,haku xtau,tp sure chef kn?) kalo ko peghasan ko donna kn,ce ko masak,pastu jmpt aku mkn..hahaha...
Aku plak,asal bukak afc pastu gatai p soh suami beli bahan masak..merasala dok dapur,pastu mkn smp gemok..