25 March, 2011

CINTA?

kejadian yang berlaku sewaktu makan tengahari yang tak sihat di McD.
aku bawak rijal p main kat kids area.
ade sorang budak perempuan berusia 5 tahun(standard la aku,peramah)
ini adalah perbualan antara aku dan budak perempuan.

Her: kita suka CINTA.
aku: Ha?CINTA? ape tu? (aku ingatkan ade cokelat brand baru)
Her: ala....takkan awak tak tau. (see,she called me awak!) kita ade CINTA,nama dia BOY.
aku: ha!?awak ade boifren ke?
Her: aah.(muka bangga ok) Boy CINTA kita.
aku: eh,budak kecik mana boleh bercinta. awk boleh bercinta dengan Tuhan,mak ayah awak je la.
Her: eh,awak,kita dah besarrrr la....kita dah 'pandai' macam2.
aku: eii...awk tu baru 5tahun hidup.mana besar nya.
Her: taklaaaaaaaaa...kita dah besarrr...dah pandai CINTA.
aku: nak bercinta tunggu umur 20++ baru blh bercinta.
Her: eiii...dah tua sangatlaaaa...(hampeh ko budak,ko kata 20++ tu tua!!)

aku: haa...awak dah pandai masak?basuh baju?jahit baju?kalo dah pandai semua tu baru boleh bercinta.
Her: tak pandai lagi...alaaaa..
aku: haaa...tak pandai lagi tak leh bercinta ok?blaja dulu.
Her: (hilang idea dah nk jawab)


aaa...budak 5 tahun yg 'pandai' mcm-aku -tak-tau-ape-yang-dimaksudkan-pandai- dah ade boifren.
yer,might be normal.
but one thing here. bila aku tanya,mak kenal ke Boy?
dia takut,and siap syhhh jgn btau mak kita.nnt mak marah.
this girl homeschool ok. siap ade tuisyen.
see..mmg cerdik.ade ko anto bdk 5tahun p tuisyen?
yang aku concern,kecik2 dah berahsia ngn mak.
yes, kami berbeza..sbb aku ngn mak takde rahsia.
semua aku cter.

i hope one day when my children get older, we'll stay close together.
with no barriers.
hanya perasaan hormat tanpa takut. =)

No comments: